Blog ini bertujuan untuk memenuhi tugasan yang diberikan dalam kursus 'Mathematics for Gifted Children'. Semoga apa yang dipaparkan akan dapat menambahkan pengetahuan anda semua.
Labels
- Content 1 Introduction (5)
- Content 10 Creativity Thinking Skills for the Gifted (5)
- Content 2 Conceptions of Intelligence (5)
- Content 3 Personality and Learning Styles of Gifted Children (5)
- Content 4 Giftedness in Early Childhood (5)
- Content 5 Characteristics and Needs of Talented Learners (5)
- Content 6 Identification and Assessment of Talented Learners (5)
- Content 7 Key Issues and Problems in Gifted Children (5)
- Content 8 Appropriate Curriculum for the Talented Learners (5)
- Penulisan Ilmiah (1)
Ciri-ciri Skala pintar cerdas awalnya dikembangkan pada tahun 1973 selepas 10 tahun
ReplyDeletemengajar dan kaunseling pengalaman dengan berbakat. Pada tahun 1978, diterbitkan di Colorado
Persatuan untuk kanak-kanak pintar cerdas Newsletter dalam risalah pertama pintar cerdas
Pusat Pembangunan (kemudian, kanak-kanak pintar cerdas Testing Service) pada tahun 1980. Para penelidik yang dipilih untuk memenuhi kriteria khusus sebagai berikut:
(A) wakil dari majoriti kanak-kanak yang diuji;
(B) yang berlaku untuk usia yang luas;
(C) digeneralisasikan untuk kanak-kanak dari latar belakang sosial ekonomi yang berbeza;
(D) adil, jantina;
(E) mudah diamati dalam persekitaran rumah;
(F) singkat dan jelas worded untuk kemudahan tafsiran oleh orang tua.
Jumlah ciri-ciri telah meningkat dalam pelbagai versi. Sebuah versi sebelumnya, disebut
Silverman / Waters Checklist untuk kanak-kanak pintar cerdas. Mengidentifikasi, terdiri daripada 16 item, adalah hak cipta pada tahun 1984. Versi berbeza telah muncul dalam Kaunseling dalam kanak-kanak Berbakat
(Silverman, 1993), dalam bab-bab, rencana profesional dan artikel surat khabar