Blog ini bertujuan untuk memenuhi tugasan yang diberikan dalam kursus 'Mathematics for Gifted Children'. Semoga apa yang dipaparkan akan dapat menambahkan pengetahuan anda semua.
Labels
- Content 1 Introduction (5)
- Content 10 Creativity Thinking Skills for the Gifted (5)
- Content 2 Conceptions of Intelligence (5)
- Content 3 Personality and Learning Styles of Gifted Children (5)
- Content 4 Giftedness in Early Childhood (5)
- Content 5 Characteristics and Needs of Talented Learners (5)
- Content 6 Identification and Assessment of Talented Learners (5)
- Content 7 Key Issues and Problems in Gifted Children (5)
- Content 8 Appropriate Curriculum for the Talented Learners (5)
- Penulisan Ilmiah (1)
Setiap ujian hanya boleh mengukur sebahagian kecil daripada kompetensi seseorang. Oleh kerana itu, semua ujian kemampuan anak meremehkan bukannya melebih-lebihkan mereka. Hal ini hampir mustahil untuk penalaran abstrak palsu pada peringkat lanjutan. Ketika seorang anak pintar mencapai dua nilai yang berbeza IQ, skor yang lebih tinggi diyakini terbaik untuk menilai kanak-anak pintar cerdas. Kanak-kanak pintar cerdas mempunyai sikap yang sama.
ReplyDeleteBeberapa pertubuhan telah menemui penemuan mengejutkan anak-anak berbakat luar biasa. Sejak awal ujian IQ, terman (1925) mencatatkan bahawa ada kanak-kanak pintar cerdas mendapat ujian IQlebih di atas 160 erbanding dengan kanak-kanak biasa. Masalah Penyesuaian seorang anak yang sebenarnya misdiagnosed IQ adalah 180 yang mengejutkan. Sebagai ibubapa dan guru, kita perlu mencari maklumat yang paling tepat dan lebih bertanggungjawab.