Blog ini bertujuan untuk memenuhi tugasan yang diberikan dalam kursus 'Mathematics for Gifted Children'. Semoga apa yang dipaparkan akan dapat menambahkan pengetahuan anda semua.
Labels
- Content 1 Introduction (5)
- Content 10 Creativity Thinking Skills for the Gifted (5)
- Content 2 Conceptions of Intelligence (5)
- Content 3 Personality and Learning Styles of Gifted Children (5)
- Content 4 Giftedness in Early Childhood (5)
- Content 5 Characteristics and Needs of Talented Learners (5)
- Content 6 Identification and Assessment of Talented Learners (5)
- Content 7 Key Issues and Problems in Gifted Children (5)
- Content 8 Appropriate Curriculum for the Talented Learners (5)
- Penulisan Ilmiah (1)
Akhirnya, dan ini adalah situasi yang sangat kuat, ibu bapa harus belajar untuk memisahkan keperluan peribadi mereka dari prestasi anak mereka. Ini sangat mudah untuk melihat anak yang membuat latihan matematik dan ilmu pengetahuan baik dan cuba untuk mendorong mereka ke dalam program untuk sekolah Med. Jangan lakukan itu. anak-anak pintar cerdas belajar dengan cepat, tetapi mereka juga menderita. Kegagalan atau kejayaan anak pintar cerdas anda milik mereka. Dan jika itu terjadi, ibu bapa harus mengembangkan dasar lepas tangan terhadap PR dan projek. Guru dapat melihat projek di mana ibu atau ayah terlibat sesuatu di sini atau ditambah sesuatu di sana. Dengan campur tangan dalam projek-projek seperti itu, ibu bapa dapat menimba pengalaman belajar dan belajar berdikari dan percaya diri. Anak pintar cerdas sering mempunyai keraguan diri kerana mereka melakukan hal-hal yang kadang-kadang lebih daripada rakan-rakan mereka. Jangan memburukkan bahawa dengan mengambil alih pengalaman belajar.
ReplyDelete