Blog ini bertujuan untuk memenuhi tugasan yang diberikan dalam kursus 'Mathematics for Gifted Children'. Semoga apa yang dipaparkan akan dapat menambahkan pengetahuan anda semua.
Labels
- Content 1 Introduction (5)
- Content 10 Creativity Thinking Skills for the Gifted (5)
- Content 2 Conceptions of Intelligence (5)
- Content 3 Personality and Learning Styles of Gifted Children (5)
- Content 4 Giftedness in Early Childhood (5)
- Content 5 Characteristics and Needs of Talented Learners (5)
- Content 6 Identification and Assessment of Talented Learners (5)
- Content 7 Key Issues and Problems in Gifted Children (5)
- Content 8 Appropriate Curriculum for the Talented Learners (5)
- Penulisan Ilmiah (1)
Banyak bukti yang menunjukkan bagaimana prestasi skolastik bergantung pada timbal balik peningkatan kemampuan kognitif pelajar dan atribut emosi-motivasi. Ketika ada pola disfunctional motivasi dalam kaitannya dengan belajar, ditandai dengan perwakilan yang tidak tepat kemampuan subjek, lalu rendah diri, gaya attribution negatif, dan kurangnya ketekunan mencipta keadaan untuk miskin menggunakan kapasiti kognitif individu, dengan konsekuensi negatif yang tak dapat dielakkan tidak hanya untuk pencapaian prestasi, namun untuk proses pembangunan keperibadian.
ReplyDelete