Blog ini bertujuan untuk memenuhi tugasan yang diberikan dalam kursus 'Mathematics for Gifted Children'. Semoga apa yang dipaparkan akan dapat menambahkan pengetahuan anda semua.
Labels
- Content 1 Introduction (5)
- Content 10 Creativity Thinking Skills for the Gifted (5)
- Content 2 Conceptions of Intelligence (5)
- Content 3 Personality and Learning Styles of Gifted Children (5)
- Content 4 Giftedness in Early Childhood (5)
- Content 5 Characteristics and Needs of Talented Learners (5)
- Content 6 Identification and Assessment of Talented Learners (5)
- Content 7 Key Issues and Problems in Gifted Children (5)
- Content 8 Appropriate Curriculum for the Talented Learners (5)
- Penulisan Ilmiah (1)
Seorang individu yang mempunyai kecerdasan tentunya mempunyai pengaruh kuat pada pencapaian prestasi, baik dari segi kecenderungan untuk belajar dan hasil yang telah dicapai. Di satu aspek, pelajar yang melihat kemampuan dan prestasi relatif tetap cenderung tertumpu pada prestasi. Pelajar yang percaya pada kecerdasan incremental dan prestasi menunjukkan kecenderungan yang lebih besar untuk belajar dalam jangka panjang. Selain itu, pelbagai kajian telah mendapati korelasi antara nilai sekolah dan perwakilan perisikan. Pelajar yang mengadopsi pandangan inkremental cenderung mendapatkan nilai yang lebih tinggi berbanding dengan paparan statik (Faria, 1996; Stipek & Gralinski, 1991).
ReplyDelete